مقالات

تجهیزات اعلام حریق زیتکس – سیستم اعلام حریق زیتکس

تجهیزات اعلام حریق زیتکس

معرفی تجهیزات اعلام حریق زیتکس Zitex

تجهیزات اعلام حریق زیتکس یکی از معتبر ترین و کارآمدترین سیستم های اعلام حریق ساخته شده توسط تولید کنندگان ایرانی می باشد. این شرکت فعالیت خود را در شهر تبریز که خواستگاه تولید تجهیزات اعلام حریق در کشور شناخته می شود، از سال ۱۳۸۶ آغاز نموده است. محصولات و تجهیزات اعلام حریق زیتکس Zitex به عنوان اولین محصولات اعلام حریق ایرانی شناخته می شود که موفق به دریافت تاییدیه صلاحیت از خدمات ایمنی شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی ایران شده است. علاوه بر این تاییدیه ها از آن جا که  همیشه کیفیت سرلوحه کار شرکت بوده است،  تجهیزات اعلام حریق زیتکس توانسته گواهینامه و استانداردهای اروپایی و بین المللی زیادی از جمله ISO9001 و CE را کسب نماید. محصولات این شرکت تامین کننده تجهیزات متعارف و هوشمند اعلام حریق بسیاری از پروژه های ایمن سازی بوده است. تجهیزات آدرس پذیر اعلام حریق این برند نیز از سال ۱۳۹۹ توسط سازمان آتش نشانی ایران تایید شده است.

ویژگی های تجهیزات اعلام حریق زیتکس Zitex

آن چیز که موجب متمایز شدن تجهیزات اعلام حریق زیتکس از سایر برندهای تولید کننده سیستم اعلام حریق در ایران می شود ویژگی هایی همچون مقاومت بالای کلیه قطعات در برابر ضربه، حریق، لرزش و غیره، طراحی و تولید بر اساس استاندارد های  EN 54، مدارات الکتریکی مبتنی بر تکنولوژی SMD، داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی جهت آسودگی خیال مصرف کننده.

انواع سیستم‌ های اعلام حریق زیتکس

تجهیزات مختلف و سیستم اعلام حریق زیتکس به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول سیستم های اعلام حریق متعارف یا کانونشنال Conventional می باشند و دسته دوم سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر Addressable هستند.

سیستم اعلام حریق متعارف زیتکس

سیستم ‌های متعارف اعلام حریق زیتکس شامل تجهیزاتی همچون انواع مختلف دتکتورها همچون دتکتورهای دودی، دتکتورهای حرارتی و گازی و دتکتورهای ترکیبی، پنل کنترل مرکزی متعارف و شستی اعلام حریق می باشد. در پنل کنترل از نوع متعارف همچون سایر سیستم های متعارف، شناسایی محل وقوع حریق به وسیله زون ها اتفاق می افتد. در این نوع از سیستم های اعلام حریق طبقه ها و بخش های مختلف ساختمان به منزله یک زون در نظر گرفته می شوند. پنل مرکزی به ازای هر زود یک ال ای دی دارا می باشد. با فعال شدن دتکتور در هر کدام از زون ها، محل آتش سوزی در پنل مرکزی شناسایی می شود. در سیستم های نوع متعارف امکان شناسایی دقیق محل حریق وجود نخواهد داشت و تنها محدود حریق توسط سیستم مشخص می گردد. سیستم و تجهیزات اعلام حریق متعارف زیتکس قیمت مناسب تری از سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر این برند دارند. علاوه بر قیمت مناسبی که این سیستم ها دارند، کارایی بالای آن ها در ساختمان ها و واحد های کوچک دلیل انتخاب آن توسط کاربران می باشد.

تجهیزات اعلام حریق آدرس‌پذیر زیتکس

امکانات و ویژگی‌ های سیستم آدرس پذیر زیتکس موجب شده استانداردها و گواهینامه های تایید صلاحیت و ایمنی زیادی را اخذ کند. همان طور که ذکر شد سیستم های اعلام حریق زیتکس اولین برند ایرانی از نوع آدرس پذیر می باشد که توسط سازمان آتش نشانی ایران تایید صلاحیت شده است. در تجهیزات اعلام حریق زیتکس از نوع آدرس پذیر، امکان تعیین آدرس های از پیش تعیین شده برای هر کدام از تجهیزات وجود دارد. همین امر موجب شناسایی مکان دقیق شستی اعلام حریق یا دتکتور فعال شده را که حریق در آنجا رخ داده می شود و سرعت رسیدگی به آن را به حداکثر میزان ممکن می رساند. پنل های آدرس پذیر زیتکس با قابلیت های فوق العاده ای که دارند آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای بکارگیری و استفاده در پروژه های بزرگ و صنعتی تبدیل نموده است.

به این امتیاز دهید post

2 نظر در “تجهیزات اعلام حریق زیتکس – سیستم اعلام حریق زیتکس

  1. سلام برای نصب تجهیزات ایمنی اعلام حریق در یک چاپخانه به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع چه امکاناتی نیاز هست و تقریبا چقدر هزینه خواهد داشت؟

    1. toraj گفت:

      با سلام و احترام لطفا جهت مشاوره با مهندس امانی با شماره 09129334480 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *